Inför Eskilstuna BS - AIK . Söndagsmys

 
 
 
 
Match: Eskilstuna BS - AIK
Arena: Eskilstuna Isstadion
Matchstart: 14:00  
Omgång:4
Följ matchen via: http://www.elitrapport.se
Biljetter: Graaatis
Filmar PSP matchen? : Kanske
Domarteamet:
HD: M Niklassson
AD: E Ludvigsson
AD: H Ahlund
 
 Mikko Aarnios foto.
 
 
 
Hallå där Pierre Turborn

Du har ju haft en lång och gedigen karriär, berätta lite för alla tusentals läsare om din resa fram till denna säsong!

-Oj det var inte lätt. Jag är inne på mitt 21:a år som spelare. Det hela började på 90-talet med ett pojklag i  EBS. Jag var redan en stjärna redan då i min första säsong. Efter två bra säsonger resultatmässigt kom erbjudande  om att spela back ,så tvekade jag inte, jag ville jag testa nytt och känna på hur det var att spela back. Det blev lyckosamt, och vi avslutade säsongen med bara 12 förluster den säsongen. Ja sen dess har jag spelat back kan jag säga.

 

Berätta lite om vad du tror att matchbilden kommer att se ut mot AIK?

-Jag tror ju först och främst laget att det kommer gå undan där ute  men jag tackar inte nej till hårt men schysst spel på isen. Vi måste vara med från start och jobba för varandra och att se att bollen inte fastnar på våran planhalva. Dom kanske har mycket kunnande men vi har bra kämpaglöd i EBS, vi kommer inte ge oss, vi ska kämpa om varje millimeter! Det kommer bli en häftig resa det här.

 

Hur ser det ut på kakfronten i fika sliprummet?

-Vi har för mycket havreflarnskakor. Dom bara fastnar överallt i munnen, inte alls bra.  Det är många kunskapsluckor angående goda kakor som måste fyllas nu. 

 

EBS har startat serien med en vinst och två förluster , dina kommentarer kring det. 

-Typiskt mönster i en serie där alla kan slå ( nästan) alla. Bara ta  lärdom för oss, skulle säga att den här serien är den bästa av alla serierna i division 1.

 

Hur vill EBS spela för att du ska vara nöjd?

-Med ödmjukhet inför uppgiften. Att alla på banan bidrar, både till taktiken, men även med det som just den spelaren är bra på. Idag när vi ska möta AIK så kan vi inte bara backa hem och slå ifrån oss. Vi ska chocka dom idag hade jag tänkt. 

 

Slutligen, har du några sista visdomsord inför matchen idag?

-Den blir ju jättetuff. AIK har ett varierande spelsätt så det gäller att vara på ”tå” hela tiden då man möter dem, så det finns risk att man blir straffad om man slår sig till ro. Så skall vi ha en chans att ta poäng så gäller det verkligen att alla har stämplat in och bidrar. 

 

 Johan Englunds foto.
 
 

 
 
99 Simon Iwarsson
1 Emil Zeilon
 
5 Rickard Reimer
9 Gustav Wallin
11 Sebastian Gustavsson
14 Andreas Jonsson
16 Peter Potkonen
17 Simon Blomqvist
19 Elias Andersson
21 Mikael Nanberg
50 Adam Ferm Forslund 
Erik Andersson
Magnus Larsson
Peter Norlund
 
 
Håll koll på:
Markus Wahlström, han var het som ett ånglok i fredags.
 
 
EBS interna poängliga:
Mikael Nanberg 5+0
Martin Östlund 2+2
Elias Andersson 1+2
Erik Andersson 0+3
Markus Wahlström 2+0
Erik Andersson 0+2
 
 
Spelade matcher hittils:
Eskilstuna BS - Norrtelje 5-7
Eskilstuna BS - Gustavsberg U 5-2
Köpings IS - Eskilstuna BS 5-3
 
 
 
Spelade matcher mellan lagen förra säsongen:
 
 
 
 
 
 
 
 
#SpelareMatcherMålAssistUtvisningar
85. Pekka Rintala 2 7 2 10
8. Rinat Shamsutov 2 4 4 10
28. Pär Törnberg 2 2 1 10
10. Rolf Larsson 2 2 1 0
20. Anton Lindberg 1 1 0 0
11. William Hallberg 2 1 0 0
4. Johan Willes 2 1 3 20
64. Fredrik Hansson 2 1 0 0
2. Olle Flensburg 2 0 1 10
68. Daniel Axi 2 0 0 20
48. Gustav Holmgren (mv) 2 0 0 0
24. Mikael Nilsson (K) 2 0 0 0
5. André Berglönn 1 0 0 0
6. Robert Hannus 2 0 2 0
40. Kevin Bucht (mv) 2 0 0 0
 
 
Håll koll på; 
Jag räcker ut varningens finger för alla spelarei AIK
 
 
 
 
 
Spelade matcher hittils:
Helenelunds IK  - AIK 3-5
AIK - SIF Norrtelje 14-7
 
 
 Johan Englunds foto.
  
Johan Englunds foto.
 
Övriga matcher:
SIF Norrtelje -  Djurgårn Redaktionen tippar 4-4
Helenelund - GT 76 Redaktionen tippar 4-4