Spelarpresentation #99 Simon "Biggus" Iwarsson

 
Idag presenterar bloggen målvakten Simon "Biggus" Iwarsson.
Biggus är den som håller ordning på buset i stan , då han jobbar som vaktchef på ett större företag.
När han inte jobbar umgås han med sin sambo och dom målar akvaller och tar sig gärna till Leksand för att kolla på ishockey. 

"Biggus" är 189cm lång, väger 80 kilo och har nummer 99 .
Herr Iwarsson har alltid spelat i EBS och hur många A-lagssäsonger han har gjort kommer jag faktiskt inte ihåg, men jag skulle gissa på 9-10 kanske..
 
 
 

Hur känns det inför säsongen 2017/18 ?

-Det känns bra! Får vi vara skadefria så kan vi göra det minst lika bra som förra säsongen! Jag är helt säker på att vi kommer bli ett jobbigt lag att möta


Vad kännetecknar dig som målvakt ? 

-Bra fråga.. köper ofta ny utrustning?


Något viktigt som man bör veta om dig?

- Inget viktigt, men är grymt intresserad av den lilla sporten speedway. Lite otippat kanske! 
 

Vem ser du upp till? Har du någon idol? 

-Idol kanske inte är rätta ordet, men Henrik Lundkvist är grym att följa. Extremt noggrann i allt han gör vilket jag tycker är coolt.

  

Vad skulle du helst göra, spela allsvenskan med EBS eller försätta Mora IK i evig konkurs?

- Spela allsvenskan med EBS, utan tvekan!

 

Har du gjort någon helt galet bra match som du vill berätta om, eller har du något annat roligt EBS minne att dela med dig av?

- En U-lags match mot Åtvidaberg för många år sedan. Bussen stod utanför huset när Parneus ringde på Annadagen. (Jag skulle inte spelat) Bakis som satan. Tog det mesta av nån anledning. Det är nog min bästa match! 

 

Vad gör du helst en fredagkväll? 

- Jag äter mycket tacos.

 

Vem tycker du behöver utveckla sitt skott i EBS?

-Alla!

 

Vilken motståndare ser du framemot att möta i vinter? 

-  Köping kommer bli kul!

 

Vad är du mest orolig för inför vinter, du ska få några alternativ:

* Pirres dåliga mage

 * Discos eviga pladdrande

* Sergejs Tinderprat

* Att Nani kommer köra en av minibussarna till någon random bortamatch.

- Pirres dåliga mage har väl alla ”vant” sig med.. Så Sergejs eviga Tinderprat blire. 

 

Ska det bli trevligt att slippa åka till en av världens tråkigaste bandyarena,Spånga IP i vinter? 

- Hoppas Östermalms IP har varmvatten i duscharna och att man kanske slipper dela omklädningsrum med allmänhetens åkning....

 

***************'

 

Som avslutning ska jag ställa 3 olika antingen eller frågor, så det gäller att du svarar så ärligt som möjligt:

 

Tappa en tand eller förlora en match? 

- Känns ju inte som att man vill tappa en tand.. 

 

Sjunga en balad inför tusentals människor eller springa in naken på en av Leksands hemmatcher? 

- Jag hade sprungit in naken i tegera, alla dagar i veckan!

 

Spela bandy i shorts i en säsong eller dansa nykter varje vecka på Finska tango&ölklubben i Torshälla varje lördag i ett halvår

-Haha! Jag hade spelat i shorts, Fyfan för att försaka varje lördag i Torshälla!

 

*******

Biggus är målvakten som aldrig gör en dålig match. Ibland gör han sådana fenomenala räddningar ,där man undrar hur fan han hinner med.

Kapaciteten Biggus besitter är hög, väldigt hög, enligt min mening skulle han lätt platsa i allsvenskan.

I omklädningsrummet är han för jävla trevlig rackare som aldrig säger ett ont ord om någon. En grymt bra lagkamrat och polare helt enkelt.