Spelarpresentation #6 Rikard "91:an" Karlsson

 
Rikard "91:an" Karlsson bor i Enköping och pendlar till träningar och matcher, bara det är en bragd.Han är yrkesmilitär och på sin fritid åker han land och rike runt och kollar på bilar och han så äger själv 4-5 bilar. Han är också road av akvariefiskar.
 
 
91:an är är bandyfostrad i IFK Motala och gör sin andra säsong i EBS. Han är 177 cm lång och väger dryga 68 kilo. Hans favoritnummer är 6 så det fick bli nummer 6 i EBS också
 
***********
 
Hallå där 91:an.
Hur länge har du spelat bandy?
-Jag började spela bandy när jag var 9 och hade ett uppehåll på nästan 3 år så drygt 12-13 år kanske.
 
 
 
Vem i laget är det som snackar mest?
Det är många som är duktiga på att hålla låda men skulle nog säga Rogga😅
 
 
Vem är den bästa bandyspelare du har spelat med och emot?
-Spelat med är nog Viktor Spångberg och mot är väll Rinat Shamsutov.
 
 
Hur känns det att vara en del av EBS, sörmlands skönaster bandylag?
-Det känns riktigt roligt! De är ett skönt gäng som är värt att åka en bit för!
 
 
Vem tror du kommer slå av flest klubbor under säsongen?
-Hm, svårt att säga, men någon med mycket pengar o dåligt temperament.
 
 
Gösen och flertalet spelar numera med visir, så min fråga är: när kommer du gå över från galler till visir?
-Jag har spelat med galler hela mitt liv så ser egentligen ingen större anledning att byta just nu, men jag ska aldrig säga aldrig.😅 
 
 
Hur ofta ska man tvätta sina bandykläder tycker du?
Oj, svår fråga. När de finns spår av annat liv i dom är de ju i alla fall hög tid!
 
 
 
Vad har du för bandymålsättning för den här säsongen?
-Försöka va med så mycket jobbet tillåter och självklart utvecklas som bandyspelare
 
 
Tre snabba:
 
Godis/chips ? Chips
 
Öl eller grogg ? Grogg
 
Saab eller Volvo?  Volvo
 
**********
 
Som jag skrev lite längre upp åker han från Enköping för att lattja med trasan i EBS, Succé bara det! På bandyplanen är 91:an är lurig spelare med ett bra skott och fin skridskoåkning. Utan för planen är han en lugn, ödmjuk, snäll kille , tvärtemot Rogga alltså haha. Rikard är ung och hoppas att han orkar pendla till Eskilstuna lång tid framåt, han har framtiden för sig.