Tisdag 27 September


Hallå där bandylovers.

Kul att det är så många som läser denna blögg.
90 stycken unika IP Adresser letade sig fram igår och med det är det Septemberrekord!

Kul!




Men nog om det.

*EBS letar efter sett att spara pengar och inom kort kommer föreningen att städa sina omklädningsrum själva. Hur mkt pengar man tjänar på detta är oklart men några slantar är det väl iallafal.



*Sen så har på initiativ av spelarna slutit upp bakom förslaget att slopa buss till match för at istället hyra minibussar för att komma fram.
Kåbra som har känningar i stan ( Star quality) har prutat ner priset till 800 /per buss vilket gynnar EBS då man sparar några lusentappar.




*Sen har styrelsen proklamerat att medlemsavgiften för iår är på 1500:- .

* På onsdag nästa vecka har Magnus och Håkan planerat in ett spelarmöte på Isstadion. Starttiden för mötet är kl. 19.00 i klubbhuset.
Viktigt att alla kommer då vi har tänkt gå igenom målsättning för laget och lite andra viktiga saker.




Hallå där Rocco!




bågskytt, skönhetsdrottning,model och bandyspelare. Du har många strängar på din lyra.

Din utvecklingskurva har bara gått rakt opp, vad innebär det för dig?

- Jag har fått en position i laget av tränaren( Håkan Ljungkvist) som jag trivs med .Att spela forward är kul. Jag såg att de sökte folk till de positionerna så jag sökte det, och blev antagen!

Hur känns det då?

- EBS har alltid varit en dröm för mig. Det ska bli väldigt roligt att få spela däruppe. Känns verkligen fantastiskt att få vara med om att spela upp EBS i ettan.

Du ska till bågskytteträffen nu på söndag, vad händer då?

- Då ska jag få träffa alla från högkvarteret. Hela bågskyttelandslaget kommer dit i oktober.

Tävlar du själv nu?
- Jag har tillverkat en bågskyttekalender som ska lanseras nu i slutet av oktober.

Bandyn då?
-Jag älskar bandyn mest av allt och bågskyttet kommer i andra hand.

Vad jobbar ni med på träningarna?

– Att driva hårdare mot mål. Och förbättra skridskoåkning samt vårt passningsspel. Men vi måste jobba ännu hårdare och sluta krångla till det.

Hur är självförtreoendet i laget?

– Ja du, säg det. Jag tycker det har sett ganska bra ut, måste jag säga.


Hur mycket betyder det att Tommy Wass är tillbaka?

 

– Otroligt mycket. Inte minst för hans vinnarskalle. Han är en spelare som egen hand kan luckra upp motståndarnas försvar.

Hur ser du på era chanser i serien?

– Det kommer säkert bli tufft , kan jag lova.

 

 

Vi tackar Sebastian " Rocco " Gustafsson för den här gången.

 

 

Häääng med!







#1 - - Anonym:

Rocco kommer vinna skytteligan!