Spelarpresentation #8 Robin " Rogga " Antsvee

 
 

Rogga är den personen som gör ett helt omklädningsrum. Med hans tugg blir det aldrig tråkigt. Till vardags pluggar han till att bli lärare och extraknäcker på Skogaholm. Golf,fiske och att resa är dom grejerna Rogga verkligen älskar att göra.

 
Robin " Rogga " Antsvee är 176 cm lång, väger 71 kilo och ni ser honom snurra runt på isen med nummer 8 .
Han har spelat i Eskilstuna BS i hela sitt liv och står för rena klassmål när bollarna väl trillar in.
.

Tjena Rogga!

 Måste börja med att berömma din frisyr, den är helt underbar. Hur länge kommer den sitta i tror du?

 - Jadu vikarna på huvudet letar sig längre och längre upp för varje år så den är bara en bonus nu för tiden! 

 

När började du spela bandy och varför?

-Jag började lira när jag gick i 4an. Då började jag i en ny klass på en ny skola där ALLA killar lirade bandy så det föll sig naturligt att själv börja då.

 

Säg tre saker du verkligen brinner för.

 -Familjen och vänner, min utbildning samt sport (främst golf och bandy)

 

Vad är ditt bästa bandyminne?

- När vi i EBS vann mot Uppsala Bois i division2 kvalet på Studenternas 2012. Det glömmer man ju aldrig

 

Du har spelat både på mittfältet, halv och som anfallare under din bandykarriär, var föredrar du att spela?

-Jag spelar där jag blir tillsagd att spela. Jag gör det för laget, jag kan tycka att jag bidrar med något på alla positioner så svårt att säga. HAHA  

 

Vad är känslan inför säsongen 2017/18? 

-Det blir den tuffaste säsongen hittills tror jag. Många lag har värvat bra 

 

Det snackas ju fortfarande i omklädningsrummet om din miss när du missade öppet mål mot Enebyberg, när EBS härjade i division 2. Vad har du att säga om den missade målchansen?

- Ja dålig is och men mindre bra passning från Snucke…

 

Vad tycker du om GT 76 egentligen. Du brukar säga att det är ett rövargäng , stämmer det att du tycker så?

- Efter förra säsongen är det bara att lyfta på hatten dem gjorde det bra! Men tycker nog ändå att alla lag är rövargäng

 

Vem är roligast att härja med i EBS?

-Sergej, Johan Englund och tvillingarna för att nämna några.

 

Hur kommer det sig att du alltid blir så förbannat sur när du förlorar mot Nani och Fotbollsproffset i golf?

 -För att dom är så dåliga på det…

 

Skulle man kunna säga att Billy Boys kebabtallrik är den godaste i landet?

 - Den är världens bästa! En billy boys kebabtallrik med båda såserna och pommeskrydda skämtar man inte bort! 

 

Och så slutligen, stämmer det att du skönaste spelaren i laget?

 Det är jag utan tvekan. Haha

 

*****

Rogga babblar och sprider en livsglädje runt omkring sig, både på isen och utanför. Med hjälp av sin spelförståelse, sitt fina passningsspel och sin rejäla kroppshydda har han bevisat många gånger om att det går att bli en klasspelare även om han ibland maskerar formen väl.

Rogga har egentligen slutat efter varje säsong sedan 2009 men ångrar sig i augusti varjeår. Han är i särklass lagets absolut skönaste spelare. Har mestadels hållit till som forward, men gjorde några fantastiska matcher som halv under 2016/17.

Rogga kommer från en gedigen idrottsfamilj där han tillsammans med pappa Kaukko spelar golf från tidig vår till sen höst. Rogga är även en naturlig talang  i fotboll, Innebandy samt Padel.

Och du Rogga, du får aldrig sluta spela bandy.