Silly Season 2012/13


Hallå där.
Vi har uppdaterat silly season. För att komma dit för få dom nyaste och hetaste (sjukt heta) grejerna i division 1 Östra ,klickar ni bara på länken här under.
http://bandyportfoljen.blogg.se/category/silly-season-201213.html

***
Redaktionen har fått tag på en av stockholms största bandyikoner, Jasper Felder.
Han berättade för Redaktionen att det inte kommer bli något spel i AIK kommande säsong.

- Nej, det är inte aktuellt, AIK vill föryngra och testa nytt, säger Jasper på telefon.

Vart han ska spela vet han inte i dagsläget och på Redaktionens fråga om att spela i Norrtelje, så svarade han att det inte är helt omöjligt då han känner Norrtelje BF:s tränare riktigt bra.


(Bilden lånad från Bildbyrån)

- Jag känner att jag har några år kvar som bandyspelare,man vill ju inte lägga av ännu. Norrtelje har hört av sig men minuset med Norrtelje är ju att det är en bra bit från Stockholm. Tar ju en stund att pendla. Men vi får se, det är fler lag som har hört sig för. Jag har inte bråttom.


****



Det har varit lite rykten om EBS bekantingen Sebastian Lillberg (som spelade i EBS säsongen 2010/11) om han skulle välja spel i Köping eller EBS. Det hela har tagit en oväntad vändning.

Han har bestämt sig för att spela med Västanfors IF som den kommande säsongen spelar i Division 1 Norra.

- Ja det stämmer, tackade nej till Köping igår (30 Maj) och EBS har jag inte hört någonting ifrån sen i April, då Håkan Ljungkvist ringde.
Det verkade rätt rörigt i Köping för tillfället så jag kände att det inte var rätt för mig i dagsläget.
En faktor att det inte blev EBS var att jag inte ville sitta och åka ensam till Eskilstuna från Västerås.
Nu är vi 3 stycken(Wiberg,Hettman) som ska åka till Fagersta, det gör saken så mycket enklare.

Sen så har Västanfors en ny tränare i Lasse Aronsson, som jag känner till sen tidigare i VSK. Han är en bra tränare. Så detta känns mycket bra.

Lycka till i Västanfors!