Spelarpresentation #12 Martin Osten Östlund

 
Den genuint snälla och skrattande Osten jobbar med siffror om dagarna och så har han ett par barn som han tar väl hand om. Dricka öl och festa är inget för honom utan tränar hellre än krökar på fritiden. 
 
 
 
Muskelpaket Martin" Osten " Östlund är dryga176 cm och väger 69 kg. 
Han har spelat bandy i EBS i hela sitt liv förutom en kort sejour i Katrineholm. 12 är hans nummer.  
 
 
 
Osten, du har en aura där jag känner att du har provat på lite olika sporter , så min fråga är: Vilka sporter har du utövat?
- Golf,fotboll,pingis,basket i två träningar sen sa dom att jag var för kort...
 
 
 
Vem är bäst i golf? Du eller brorsan Jonas  ?
- Vi är nog lika bra,vi vinner varannan gång när vi spelar .
 
 
 
Vad tycker du om att man får assistpoäng när man slår in hörnor ? Din brorsa Jonas hävdar att det är fubbigt... 
- Det är svinbra, då får jag fler assist, finns en anledning till att jag slår in dom och inte han...
 
 
 
Du sitter bredvid 91:an ocj din brorsa omklädningsrummet ,vem breder ut sig mest av dom två egentligen ?
- Solklart brorsan hans grejer är överallt, 91:an tar otroligt lite plats. Men vi sitter i hörnet av omklädningsrummet och det är en katastrof. 
 
 
 
Du har köpt nya armbågsskydd till den här säsongen. Är det av någon speciell anledning ?
- Jag hade typ skumgummiarmskydd förut , nu gör det lite ondare att åka in i mig.
 
 
 
Hur kommer det sig att du alltid smiter undan när det vankas att köra en av minibussarna till bortamatcherna ? 
- Kan inte köra bussen för då hamnar man fel i kosten, måste ju äta på vägen dit! 
 
 
 
Du har skaffat brillor och fixat en succéfrilla , vilken hunk du har blivit. Känns som att du kanske kommer bli en ny flickfavorit i laget nu. Kommentar på det.
- Äsch, succéfrilla vet jag inte, blir svårt att konkurrera med Tinderkungarna i laget. 
 
 
 
 
Skulle man kunna kalla AIK bandy för Real AIK och vad tycker du om deras storsatsning ?
- AIK:s satsning är jävligt rolig, serien blir bättre och det är alltid kul att möta bra lag. Vi måste göra våra bästa matcher mot dom om vi ska kunna ta poäng av dom. 
 
 
 
Vad tror du om EBS säsong ?
- Om vi gör en bra säsong  kommer vi top fyra. GT 76 och AIK ser svåra ut men efter det är det mer öppet. 
 
 
 
Vem tror du kommer göra flest assist från hörnflaggan i vinter?
- Jag tror jag kommer få mest assist för vi har så jävla bra hörnskyttar. 
 
 
 
Vem av dina lagkamraters kläder luktar absolut sämst i omklädningsrummet ?
-  Nanberg och Roggas kläder är ÖVERLÄGSET värsta på top 2 listan över lukter i omklädningsrummet. 
 
 
 
Vilken inomhusbandyhall är bäst?
- Västerås , för den ligger närmast och så är den inte så kall heller..
 
 
 
Vilken placering kommer EBS hamna på tillslut efter säsongen ?
EBS hamnar på plats nummer 4. 
 
 
****************'
 
Martin är evighetsmaskinen som aldrig är trött. Han är så förbannat vältränad mycket pga att han tränar ta mig tusan jämt. 
Utanför planen är han ödmjuk som få,men har under senare år tuffat till sig avsevärt på isen.
 
Är en av lagets viktigaste spelare och har dom senaste två säsongerna öst in poäng (15 mål och 41 assist ) .
I omklädningsrummet går han ständigt med ett leeende på läpparna.