Ole Gyldenlöve

 

Ole Gyldenlöve #14 
Mittfältare. 
Smeknamn: Succéole 
 
1. Vilket lag är roligast att möta. 
Det ska bli moderklubben Otterbäcken i tränings matchen den 8:e november. 
 
2. Vad är ditt sämsta bandyminne? 
Fick stryk av Motala med Otterbäcken i SM för 13 åringar i kvarten. Där jag trodde vi vann med 4-3. Jag åkte runt och skrek och klappa alla på axel och senare upptäckte jag att vi förlorade med 5-4!! 
 
3. Vad är ditt favoritlag? 
Jag är ingen sportmänniska så har inget.  
 
4. Vem/vilka blir nyckelspelare denna säsong?
Jag, jag och jag! 
 
5. Vilket lag vinner div 1 Mellersta?
Det gör Pontiaclaget BK Derby Linköping. 
 
6. Vilket lag kommer blir roligast att vinna över nu i serien?
Grängesberg 
 
7. Tråkigaste sporten att titta på TV?
TRAV
 
8. Vilken är din favoritöl? 
Sommar Ale - Eskilstuna Öl-Kultur
 
9. Vilket är ditt favoritprogram ?
PH så klart. 
 
10. Vem är den största materialspelaren i EBS ?
Johan Englund samt Peter Potkonen. 
 
 
**************
 
Med Ole i startelvan vet man vad man får. Grabben viker aldrig ner sig och att han har gått ner tio kilo sen förra säsongen gör att han kommer bli sylvass. 
Frågetecken för hans skott som enligt mig bara kan bli bättre. 
Är en liten spjuver i omklädningsrummet. 
#1 - - Yvonne "superduper":

Du är bara bäst Ole <3