Hallå där!

Redaktionen har under förmiddagen fått tag på EBS stora poängkung, Mikael Nanberg som idag ska spela annandagsbandy mot Katrineholm U .
 
 

Vad är det som är så speciellt med att spela match på annandagen?

- Jag kan känna att detta är den riktiga julaftonen för oss bandyspelare. Man känner historiens vingslag under armarna.

Annandagsbandyn är en publikfest - men hur ska man kunna locka fler åskådare till EBS matcher ?

- Gratis inträde har vi redan , men kanske borde vi synas lite mer på stan. Visa att bandyn faktsikt finns i Eskilstuna.

Var du själv på bandy på annandagen när du var liten?

- Självklart. Man bodde ju påå isstadion när man var yngre

Hur vill du beskriva din egen insats så här långt?

- Jag trycker det gått bra. Hade kunnat gjort ännu fler mål om jag inte hade haft en krånglig försäsong. En annan har ju lätt för att bli sjuk stundtals. 

Är du nöjd med vad ditt lag har presterat hittills?

-  Säsongen har varit otroligt konstig med så många inställda matcher, vi har vunnit mot dom lagen vi ska vinna emot.

Vilket lag har överraskat mest på dig?

- Derby ser stabila ut. Motala likaså

Vilket lag tycker du har underpresterat?

- Nitro/Nora U var mindre bra. Trodde mer på dom faktsikt.

Beskriv ditt eget lag med tre ord?

- Ojämna , lagkänsla och humor

Vem är seriens bäste målvakt, försvarare, mittfältare och anfallare hittills?

- Jag säger Derbys målvakt, vet inte vad han heter. Pierre Turborn hos oss har varit bra i försvaret . På mitten säger jag mig själv haha. I anfallet vill jag lyfta fram Finnspångs Bonnevier. 

Det är några månader kvar till SM-finalen i mars på Tele 2 arena. Vilka lag möts där?

- Tilllberga - Kungälv, båda två publiklagen nummer 1