Sebastian Gustavsson



Namn: Sebastian Gustavsson
 
Ålder: 24
 
Smeknamn på bloggen: Rocco
 
Antal A-Lagssäsonger i EBS: 9
 
Moderklubb: EBS
 
Andra klubbar: Torshälla/Eskilstuna BF
 
Vikt: 85
 
Längd: 194
 
Tröjnummer: 11
 
*Vem är den bästa bandyspelare du mött?
Simon jansson
 
*Berätta om ditt roligaste jag bandyminne? Min debut som 3åring matchtröjan räckte ända ner till skridskorna och klubban var min balans pinne..
 
*Vilket lag vinner Division 1 Mellersta? Åtvidaberg 
 
*Roligaste laget att vinna mot? Annandagsbandy är alltid rolig 
 
*Vem vinner poängligan i EBS? Mikael Nanberg
 
*Vad förväntar du dig av EBS denna säsong? Mycket folk på träningarna och jäkligt roligt
 
*Beskriv dig som bandyspelare. När huvudet är med mig är det inte många som stoppar mig
 
*Vilket är ditt favoritlag i bandy? Inget speciellt men har blivit mer grön/vit på senaste
 
*Har du lyssnat på Bandyportföljens podcast? Om tid finns lyssnar jag 
 
*Världens bästa fotbollspelare just nu? Zlatan Ibrahimovic
 
*Världens bästa hockeyspealre just nu? Ingen aning 
 
*Världens bästa bandyspelare just nu? Robin Sundin
 
**********
 
Sebastian Gustavsson är mannen med den kanske bästa skridskoåkningen i laget, den håller mkt bra klass, ja man skulle kunna sträcka sig till att den håller bra allsvensk klass.
Gustavsson är han en härlig lagspelare då han spelar på den positionen tränaren vill utan att knorra,men redaktionen vet att att han helst vill spela halv. Tyvärr så jobbar Sebastian i Södertälje och kan endast spela bandy varannan vecka, vilket är otroligt synd för EBS för när Sebbe är på sitt bästa humör är han en grymt bra spelare.
Måste även poängtera att han också skjuter väldigt bra. Dock så måste han träffa målet oftare!
 
*********
 
 
Checka in när Sebastian gör ett kanonviktigt mål mot Västanfors.
 
 
 
**************
 
2013/14 Eskilstuna BS
            Eskilstuna BS Utvecklingslag
 
2012/13 Eskilstuna BS
 
2011/12 Eskilstuna BS