Intervju med Lingon.


    • Magnus eller hur är det? Ska vi kalla dig Lingon eller Madeira Vilket smeknamn föredrar du att vi kallar dig?

       

      - HAHA det gör du som du vill , men Mangelicous brukar tjejerna kalla mig när jag inte är bandytränare.

      Hur tycker du att säsongen har varit så här långt?

    • Har den varit som förväntat med en serieledning

    • nu med 4 omgångar kvar?


      - Jag tycker den har varit bra överlag. Trodde att vi skulle vara ojämnare under säsongen än vad vi har varit. Visst, vi har väl kanske gått ner oss lite i spelet på sistone om jag ska vara ärlig.


      Första delen av säsongen tycker jag var mycket bättre spelmässigt. Men med tanke på att vi har lite av ett annat lag denna säsong än förra så har vi gjort det bra.


      Trodde vi skulle få det lite tuffare att hålla oss i serieledningen, Huddinge trodde jag skulle vara det största hotet. Men deras tveksamma bortaspel har legat dom i fatet men samtidigt så har vi gjort det bra.




    • Hur har motståndet varit? Vilket/a lag tycker du har överraskat ?


      - Över lag så tycker jag att motståndet har varit okej. Många av lagen som vi har mött har inte riktigt orkat i 90 minuter. Trodde att de skulle vara lite jämnare över en hel match.

      Lagen som jag tycker har varit bra är Spånga/Bromsten och GoIF Kåre speciellt. De försöker ändå spela riktig bandy. Huddinge är också bra men är besviken på deras fula spel dom visade upp på Isstadion.


    • Vem i EBS har i ditt tycke gått framåt den här säsongen?


      - Under säsongen tycker jag att Cedric Flodin har visat framfötterna. Han startade visserligen säsongen lite trevande men dom 3-4 senaste matcherna har han varit riktigt bra, då han har vågat ta för sig mer och verkligen tagit i.

      Kul att se, för han kan bli riktigt bra om han själv vill.


      Annars så har Tommy Wass varit briljant som defensiv mitfältare. Tyvärr har han varit skadad nu och har missat 3 matcher nu på slutet.




    • Hur ser du på att EBS har blivit beskyllda för att alltid ha "domarna med sig i varje match" som vissa lag har påstått?

      - Så himla löjligt att det inte är sant. Sista hemmamatchen hade vi 70 minuter på utvisningsbänken. Svårt att se at man blir favoriserade då.

      • Att vi har fått domarna med oss i matcherna tycker jag bara är strunt! Att som domare gå in och göra 100 % insatser under matchera är nog bara önsketänkande och jag tror att lagen har tyckt att vi fått mycket fördel i bedömningen bara för att de själva inte kanske spelat så bra i alla lägen i matchen och tappat humöret då dom har legat under mot oss.


      Hur ser du på ditt samarbete med Håkan Ljungkvist, har det fungerat som ni hade tänkt er innan säsongen började

      ?
      Mitt samarbeter med Håkan har varit helt okej tycker jag. Visst har det brustit ett par gånger i kommunikationen ett par gånger men det är inget som direkt varit till någon skada för laget tyckre jag. Sen är det svårt att veta hur allting funkar och hur man ska agera i vissa lägen då det är första året som tränare för både mig och Håkan.
      Men vi har lika syn på bandy så det har varit ett nöje än så länge att dela tränarsysslan med honom.

    • Och hur ligger det till. Är det så att om EBS vinner serien är att det väntar ett kval? Isåfall vilka speldatum är det som väntar?

       

      -

      Bra fråga om kvalet. Ska jag vara ärlig som är det i dagsläget ingen som vet hur det ligger till med kval. Men enligt direktiven från SvBF så är det förmodligen ett kval som väntar. Något datum för det har jag inte då vissa serier i div. 2 slutar på olika datum.
      • Fast det blir någon gång i mars om det blir kval.

        Vad känner du rent spontat att EBS behöver stärkas upp till nästa säsong.  Är det nånting som du och Håkan har saknat nu under säsongen? Vad tycker du?


        -Till nästa säsong tycker jag att det kan bli bättre på vissa plan. Speciellt om vi skulle ta oss till division 1!
        Tänker då på organisationen kring laget. Att vi får mer folk runt omkring laget. Så som en slipare till, en lagledare,  ett par materialare till .Så som det har varit nu har det varit lite tunt ibland .
        Sen så tror jag träningarna kan utvecklas till det bättre också. Här tänker jag på kanske några extra övningar som läggs till och sen ännu mer aktivt coachande från tränare och så.
        Dessutom måste kvalitén på de saker vi gör på plan vara bättre (passningar, skridskoåkningar, läsa av spelets karaktär osv.).
      • Okej, sista frågan kvar

      • Vem är lagets clown i ditt tycke?

      -Lagets clown måste nog ändå vara Swisserosten!
      Så mycket skvaller och tokiga kommentarer som kommer ur den käften är otroligt! Fast det är bara skoj!

      Dock får man emellanåt stänga av öronen för annars skulle man bli galen tror jag. He, he!



      Ja vi här på Redaktionen får tacka för pratstunden för den här gången.
#1 - - Fia:

Magnus är en träningsprodukt..