Intervju med Svante Svedberg, Ordförande i Köpings IS

Tjenare Svante

Vi har förstått att Köping har tappat spelare inför säsongen , men vad har ni för målsättning denna vinter?

-Som sagt har vi förlorat 5 stycken spelare samt att det är 2 till som fortfarande är tveksamma om det ska bli något spel i vinter. Och vår målsättning är att hänga kvar i serien!


Har ni fått något tillskott i truppen?

Ja, vi har fått spelare från Finspång och bl a  2 från EBS.


Hur ser er värvningstaktik ut ?Hör ni av er till styrelsen/sportchef innan ni tar kontakt med den spelare ni är intresserade av?

Tidigare år har vi alltid gjort så ,men nu så tror jag att kontakten har gått genom kompisar och via våra tränare. Vi har ett brett kontaktnät.


Så ni har inte kontaktat EBS styrelse angående Eric Olsson som ska träna med er imorgon?

Vem sa du?


Ehh,Eric Olsson?

Nej det där vet jag inget om.


Du vet alltså inte att det ska komma en spelare från EBS imorgon?

Det här måste jag prata med mina tränare om...


Tycker du att det är vettigt att kontakta spelare utan att höra med spelarens sportchef först?

Mja..


Satsas det på egna spelare eller värvas spelare från närliggande klubbar?

Vi har alltid satsat på egna spelare men det är dom vi har förlorat nu och då måste vi fylla på med spelare utifrån.


Är det Patrik Twine som ligger bakom värvningsvågen från Eskilstuna?

Han har nog ett finger med i det kan jag tänka mig

Patrik Twine (körandes i en Zamboni i Kungsörs ishall)


Och så en sista fråga: Skulle ni tycka det var roligt om te x Tillberga plockade över spelare 3 spelare från er i slutet av September?

Nej det tycker jag väl inte skulle vara något roligt alls kan jag väll säga.

 


 

Svante vill poängtera att han tog kontakt med EBS styrelse ivåras för att prata om ett framtida samarbete.

Men vi fick inget gensvar alls från dom,säger Svante.

Hur samarbetet skulle se ut ville han inte prata vidare om .

 



Summa summarum.
Finns det någon miljonär som vill skänka nån miljon till Eskilstuna BS?

Ja,så att EBS kan SNO ca 12 spelare av Köping nu precis innan säsongen ska starta?

Maila isåfall till redaktionen på [email protected]


Hääängmed!
#1 - - Anonym:

Svante blev ÄGD!!=DDDDD

#2 - - Syttekungen fra Calix:

Skjutjärnsjournalistik! eller hur f*n det nu stavas....svårt d där....

#3 - - Svante Svedberg, KIS:

Bara några korta tillrättalägganden kring intervjun med mig. I stort sett stämmer det som skrivs.

Vill dock säga att jag var i kontakt med EBS sportchef om samarbete (det var innan jag blev ordförande)och han var inte alls ointresserad som det framgår av referatet. Det var bara det att våra respektive styrelser aldrig kom till skott så att säga. Vi spånade lite via telefon och ventilerade våra föreningars problem med tunna spelartrupper. Men vi kom aldrig så långt så att vi träffades och hade väl egentligen ingen hum om hur vårt samarbete skulle fungera.



Det stämmer också att vi inte har pratat med EBS innan vi kontaktat de 2 spelare som skrivit på för oss. Men grabbarna själva har pratat med er ordförande. De 2 spelare det gäller ville testa sin kapacitet i en högre serie. Och det är väl det som är drivkraften.



Vill också säga att av de 5 spelarförluster vi har råkat ut för är det bara i ett fall som den nya föreningen har hört av sig till oss . Det var VSK, som för övrigt alltid har uppträtt just mot oss.



Till sist vill jag säga att det tyvärr verkar som att föreningar utan inomhushall får det svårare och svårare med sin verksamhet. Inom en snar framtid kanske EBS och KIS därför kan få till ett samarbete som gynnar båda parter. Både på ungdomssidan och seniorsidan. Jag önskar EBS lycka till trots att vi har knyckt 2 spelare från er.